top of page

Hizmetlerim - Nazlı Bostancıoğlu

TEMEL DERSLER

Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Hayat Bilgisi derslerinde çocuğunuzun okul başarısını destekleyen kapsamlı bir öğrenme programı sunuyorum.

ZORLUKLARI AŞMA

Her çocuk öğrenirken farklı zorluklar deneyimleyebilir: düşük özgüven, başarısızlık korkusu, dikkat dağınıklığı, konudan kaçınma…

YENİ NESİL ÖĞRENME

Ezberci sistemin ötesine geçen, analitik düşünme ve yorumlama becerilerini merkeze alan modern bir öğrenme yaklaşımı uyguluyorum.

YAPAY ZEKA DESTEKLI ÖĞRENME

 Yapay zekâ destekli araçlar sayesinde, Teknolojinin gücünü eğitime en doğru haliyle entegre ediyorum.

1. Temel Dersler


Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Hayat Bilgisi derslerinde çocuğunuzun okul başarısını destekleyen kapsamlı bir öğrenme programı sunuyorum.

 

Bu program, yalnızca konu anlatımından oluşmaz; çocuğun bilişsel gelişimini merkeze alan çok yönlü bir yaklaşım içerir.

 

  • Dikkat, bellek ve bilgi işleme becerilerini güçlendirme

  • Okuduğunu anlama stratejileri (ana fikir bulma, çıkarım yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma)

  • Problem çözme adımları ve mantık yürütme becerileri

  • Kavram yanılgılarını tespit etme ve giderme

  • Kişiye özel ders planı ve kazanım tamamlama

 

 

Sayı Bilgisi ve Sayı Duyusu 

Bu bölüm, çocuğun tüm matematik başarısını belirleyen en kritik temel alandır.
 

  • Sayıların büyüklük-sıralama ilişkisi

  • Onluk birlik kavramı

  • 10’luk, 100’lük, 1000’lik gruplama

  • Tahmin yapma

  • Yaklaşık değer bulma

  • Sayılar arasındaki farkı anlamlandırma

  • “Bütün – Parça” ilişkisi

Dört İşlem Temelleri (Toplama – Çıkarma – Çarpma – Bölme)

  • Toplama ve çıkarma için zihinden işlem stratejileri

  • Onluk bozma / onluk bozma gerektiren işlemler

  • İşlem hatalarını fark ettirme – işlem kontrolü

  • Çarpmanın tekrar eden toplama olduğunu kavratma

  • 10’luklar ve 100’lükler üzerinden çarpım

  • Bölmenin ters işlem mantığıyla öğretilmesi

  • Günlük yaşam problemleriyle ilişkilendirme

 

 

Problem Çözme Becerileri

Matematik başarısının %70’i problem çözme becerisinden gelir.
 

  • Problemi anlama

  • Verilenleri – istenenleri ayırt etme

  • Çıkarım yapma

  • Mantık kurma

  • Çözüm stratejisi oluşturma

  • Sonucu kontrol etme

  • Öğrenciniz işlem yapmayı değil, düşünmeyi öğrenir.

 

 

TÜRKÇE

Türkçede yalnızca okuma-yazma değil, okuduğunu anlama ve ifade becerileri güçlendiriliyor.



Okuduğunu Anlama

 

  • Ana fikir – konu

  • Neden-sonuç ilişkisi

  • Tahmin yapma

  • Çıkarım yapma (metnin alt mesajını okuma)

  • Metin türlerini tanıma

  • Görsellerden anlam çıkarma

 

 

Kelime Hazinesi Geliştirme

  •  

  • Eş sesli – eş anlamlı – zıt anlamlı kelimeler

  • Kavram bilgisi

  • Cümle genişletme çalışmaları

 Yazılı Anlatım

  • Cümle kurma

  • Paragraf yazma

  • Hikâye tamamlama

  • Duygu ve düşünce ifade etme

  • Yaratıcı yazma



 

FEN BİLİMLERİ

Fen dersinde yalnızca bilgi öğretmek yerine bilimsel düşünme becerisi kazandırmak önemlidir.

 

 

Temel Fen Kavramları

  • Madde ve değişim

  • Kuvvet ve hareket

  • Canlılar dünyası

  • Güneş, dünya ve yaşam döngüleri

 

Bilimsel Süreç Becerileri

  • Gözlem yapma

  • Sınıflandırma

  • Tahmin etme

  • Sonuç çıkarma

  • Deney mantığını anlama (seviye uygun)

  • Çocuk “ezberleyen” değil, “merak eden ve keşfeden” bir öğrenciye dönüşür.



HAYAT BİLGİSİ


Bu ders çocuğun günlük yaşam becerileri ve sosyal-duygusal gelişimiyle ilgilidir.


Günlük Hayat Becerileri

  • Sorumluluk alma

  • Zaman yönetimi

  • Sağlık – güvenlik bilgisi

  • Çevre bilinci

 

Sosyal-Duygusal Gelişim

  • Empati

  • İş birliği

  • Duygu tanıma

  • Problem çözme

Bu ders ile çocuk yaşam bilgisi, yani okul dışındaki hayata dair beceriler kazanır.


 

2. Yeni Nesil Öğrenme

 

Ezberci sistemin ötesine geçen, analitik düşünme ve yorumlama becerilerini merkeze alan modern bir öğrenme yaklaşımı uyguluyorum.

Günümüz öğrencilerinin ihtiyaç duyduğu becerileri geliştiriyorum:

Eleştirel düşünme ve akıl yürütme

 

 

  • Yeni nesil soru çözme stratejileri

  • Görsel okuryazarlık (grafik, tablo, şema okuma)

  • Metinler arası ilişki kurma

  • Sebep-sonuç analizi ve problem çözme adımları

  • Kodlama mantığına yakın düşünme becerileri (örüntü, sistematik akıl yürütme, algoritmik yaklaşım)

  • Ayrıca çocuğun öğrenme tarzına göre kişiselleştirilmiş materyaller hazırlıyorum:

  • Görsel öğrenci için renk kodlu şemalar

  • İşitsel öğrenci için açıklama temelli öğrenme

  • Kinestetik öğrenci için hareketli ve dokunsal etkinlikler

 

 

Bu eğitim modeli öğrencinizi yalnızca sınavlara değil; geleceğe hazırlayan bir düşünme yapısı kazandırır.

3. Zorlukları Aşma – Öğrenme Engellerini Birlikte Kaldırma

 

Her çocuk öğrenirken farklı zorluklar deneyimleyebilir: düşük özgüven, başarısızlık korkusu, dikkat dağınıklığı, konudan kaçınma…

 

Bu süreçte çocuğa eşlik etmek için özel bir yöntem uyguluyorum.

Bilişsel-Davranışsal mikro müdahaleler (olumsuz düşünceyi olumluya çevirme)

 

 

  • Başarı basamaklarının küçük adımlarla inşa edilmesi

  • Motivasyonu artıran pekiştirme yöntemleri

  • Dikkat ve odak çalışmaları

  • Öğrenme kaygısının azaltılması

  • Güçlü yönlerin fark ettirilmesi

  • Başarısızlık korkusuyla baş etme becerileri

  • Öğrencilerin “ben yapamıyorum” döngüsünden çıkmasını, “deneyebilirim ve öğrenebilirim” bilincine geçmesini sağlıyorum.

  • Öğrencinin kendi davranışını, dikkatini, duygusunu ve çalışma düzenini yönetmesini destekliyorum.

  • Düzenli çalışma alışkanlığı geliştirme

  • Çalışma ortamı düzenleme

  • Zaman yönetimi becerileri

  • Duygusal düzenleme teknikleri

  • Derse hazırlık rutini oluşturma

  • Görev-takip becerileri

  • Bu süreç sonunda çocuk yalnızca ders çalışmayı değil; kendi kendini yönetmeyi öğrenir.

  • “Çocuğum yapabiliyor ama istemiyor.”

  •  Bu cümle birçok veliden duyuyoruz. İşte bu noktada uyguladığım çalışmalar:

  • İç motivasyonu artıran yöntemler

  • Öğrenme isteğini güçlendiren pekiştirmeler

  • Başarı döngüsü oluşturma

  • Öğrenciye uygun hedef planlama

  • Öğrenirken keyif alma becerisi geliştirme

  • Güdüleyici geribildirim sistemi

Öğrenmenin motoru motivasyondur. Doğru tekniklerle çocuk kendi öğrenme isteğini yeniden keşfeder....



 

4. Yapay Zekâ Destekli Öğrenme

 

Teknolojinin gücünü eğitime en doğru haliyle entegre ediyorum.

 

  • Eksik kazanımları dijital analizle tespit ediyorum

  • Kişiye özel çalışma planı hazırlıyorum

  • Zor konuları yapay zekâ ile somutlaştırıyorum

  • Öğrenmeyi oyunlaştırarak daha eğlenceli hâle getiriyorum

  • Dijital okuryazarlığın önem kazandığı bu çağda, çocuğunuz teknoloji ile üretmeyi, öğrenmeyi ve düşünmeyi öğreniyor.

Stock1.png
st222.png
SAAA.png
sasa.png
766485a1-afd3-4068-9044-0dc8d8df5bc1.png

EKİBİMİZ

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy. Just click “Edit Text” or double click me to add your own content and make changes to the font. Feel free to drag and drop me anywhere you like on your page. I’m a great place for you to tell a story and let your users know a little more about you.

Benimle iletişime geçin

 

Online dersler, program detayları veya öğrencimiz için değerlendirme görüşmesi talep etmek isterseniz aşağıdaki bilgilerden bana ulaşabilirsiniz.

 

📧 E-posta: iletisim@nazlibostancioglu.com.tr 

 

📱 Telefon: +90 5316342356

 

💬 WhatsApp: 7/24 mesaj yazabilirsiniz. Uygun olduğum anda dönüş sağlarım.

Lütfen iletişim formunu eksiksiz doldurun.

© 2025 Nazlı Bostancıoğlu - Online sınıf öğretmenliği websitesi. Tüm hakları saklıdır. Sitedeki materyaller izinsiz kopyalanamaz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.Site ile ilgili sorunlarınızı iletisim@nazlibostancioglu.com.tr ye mail olarak iletebilirsiniz.

bottom of page