Hizmetlerim - Nazlı Bostancıoğlu
TEMEL DERSLER
Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Hayat Bilgisi derslerinde çocuğunuzun okul başarısını destekleyen kapsamlı bir öğrenme programı sunuyorum.
ZORLUKLARI AŞMA
Her çocuk öğrenirken farklı zorluklar deneyimleyebilir: düşük özgüven, başarısızlık korkusu, dikkat dağınıklığı, konudan kaçınma…
YENİ NESİL ÖĞRENME
Ezberci sistemin ötesine geçen, analitik düşünme ve yorumlama becerilerini merkeze alan modern bir öğrenme yaklaşımı uyguluyorum.
YAPAY ZEKA DESTEKLI ÖĞRENME
Yapay zekâ destekli araçlar sayesinde, Teknolojinin gücünü eğitime en doğru haliyle entegre ediyorum.
1. Temel Dersler
Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Hayat Bilgisi derslerinde çocuğunuzun okul başarısını destekleyen kapsamlı bir öğrenme programı sunuyorum.
Bu program, yalnızca konu anlatımından oluşmaz; çocuğun bilişsel gelişimini merkeze alan çok yönlü bir yaklaşım içerir.
-
Dikkat, bellek ve bilgi işleme becerilerini güçlendirme
-
Okuduğunu anlama stratejileri (ana fikir bulma, çıkarım yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma)
-
Problem çözme adımları ve mantık yürütme becerileri
-
Kavram yanılgılarını tespit etme ve giderme
-
Kişiye özel ders planı ve kazanım tamamlama
Sayı Bilgisi ve Sayı Duyusu
Bu bölüm, çocuğun tüm matematik başarısını belirleyen en kritik temel alandır.
-
Sayıların büyüklük-sıralama ilişkisi
-
Onluk birlik kavramı
-
10’luk, 100’lük, 1000’lik gruplama
-
Tahmin yapma
-
Yaklaşık değer bulma
-
Sayılar arasındaki farkı anlamlandırma
-
“Bütün – Parça” ilişkisi
Dört İşlem Temelleri (Toplama – Çıkarma – Çarpma – Bölme)
-
Toplama ve çıkarma için zihinden işlem stratejileri
-
Onluk bozma / onluk bozma gerektiren işlemler
-
İşlem hatalarını fark ettirme – işlem kontrolü
-
Çarpmanın tekrar eden toplama olduğunu kavratma
-
10’luklar ve 100’lükler üzerinden çarpım
-
Bölmenin ters işlem mantığıyla öğretilmesi
-
Günlük yaşam problemleriyle ilişkilendirme
Problem Çözme Becerileri
Matematik başarısının %70’i problem çözme becerisinden gelir.
-
Problemi anlama
-
Verilenleri – istenenleri ayırt etme
-
Çıkarım yapma
-
Mantık kurma
-
Çözüm stratejisi oluşturma
-
Sonucu kontrol etme
-
Öğrenciniz işlem yapmayı değil, düşünmeyi öğrenir.
TÜRKÇE
Türkçede yalnızca okuma-yazma değil, okuduğunu anlama ve ifade becerileri güçlendiriliyor.
Okuduğunu Anlama
-
Ana fikir – konu
-
Neden-sonuç ilişkisi
-
Tahmin yapma
-
Çıkarım yapma (metnin alt mesajını okuma)
-
Metin türlerini tanıma
-
Görsellerden anlam çıkarma
Kelime Hazinesi Geliştirme
-
-
Eş sesli – eş anlamlı – zıt anlamlı kelimeler
-
Kavram bilgisi
-
Cümle genişletme çalışmaları
Yazılı Anlatım
-
Cümle kurma
-
Paragraf yazma
-
Hikâye tamamlama
-
Duygu ve düşünce ifade etme
-
Yaratıcı yazma
FEN BİLİMLERİ
Fen dersinde yalnızca bilgi öğretmek yerine bilimsel düşünme becerisi kazandırmak önemlidir.
Temel Fen Kavramları
-
Madde ve değişim
-
Kuvvet ve hareket
-
Canlılar dünyası
-
Güneş, dünya ve yaşam döngüleri
Bilimsel Süreç Becerileri
-
Gözlem yapma
-
Sınıflandırma
-
Tahmin etme
-
Sonuç çıkarma
-
Deney mantığını anlama (seviye uygun)
-
Çocuk “ezberleyen” değil, “merak eden ve keşfeden” bir öğrenciye dönüşür.
HAYAT BİLGİSİ
Bu ders çocuğun günlük yaşam becerileri ve sosyal-duygusal gelişimiyle ilgilidir.
Günlük Hayat Becerileri
-
Sorumluluk alma
-
Zaman yönetimi
-
Sağlık – güvenlik bilgisi
-
Çevre bilinci
Sosyal-Duygusal Gelişim
-
Empati
-
İş birliği
-
Duygu tanıma
-
Problem çözme
Bu ders ile çocuk yaşam bilgisi, yani okul dışındaki hayata dair beceriler kazanır.
2. Yeni Nesil Öğrenme
Ezberci sistemin ötesine geçen, analitik düşünme ve yorumlama becerilerini merkeze alan modern bir öğrenme yaklaşımı uyguluyorum.
Günümüz öğrencilerinin ihtiyaç duyduğu becerileri geliştiriyorum:
Eleştirel düşünme ve akıl yürütme
-
Yeni nesil soru çözme stratejileri
-
Görsel okuryazarlık (grafik, tablo, şema okuma)
-
Metinler arası ilişki kurma
-
Sebep-sonuç analizi ve problem çözme adımları
-
Kodlama mantığına yakın düşünme becerileri (örüntü, sistematik akıl yürütme, algoritmik yaklaşım)
-
Ayrıca çocuğun öğrenme tarzına göre kişiselleştirilmiş materyaller hazırlıyorum:
-
Görsel öğrenci için renk kodlu şemalar
-
İşitsel öğrenci için açıklama temelli öğrenme
-
Kinestetik öğrenci için hareketli ve dokunsal etkinlikler
Bu eğitim modeli öğrencinizi yalnızca sınavlara değil; geleceğe hazırlayan bir düşünme yapısı kazandırır.
3. Zorlukları Aşma – Öğrenme Engellerini Birlikte Kaldırma
Her çocuk öğrenirken farklı zorluklar deneyimleyebilir: düşük özgüven, başarısızlık korkusu, dikkat dağınıklığı, konudan kaçınma…
Bu süreçte çocuğa eşlik etmek için özel bir yöntem uyguluyorum.
Bilişsel-Davranışsal mikro müdahaleler (olumsuz düşünceyi olumluya çevirme)
-
Başarı basamaklarının küçük adımlarla inşa edilmesi
-
Motivasyonu artıran pekiştirme yöntemleri
-
Dikkat ve odak çalışmaları
-
Öğrenme kaygısının azaltılması
-
Güçlü yönlerin fark ettirilmesi
-
Başarısızlık korkusuyla baş etme becerileri
-
Öğrencilerin “ben yapamıyorum” döngüsünden çıkmasını, “deneyebilirim ve öğrenebilirim” bilincine geçmesini sağlıyorum.
-
Öğrencinin kendi davranışını, dikkatini, duygusunu ve çalışma düzenini yönetmesini destekliyorum.
-
Düzenli çalışma alışkanlığı geliştirme
-
Çalışma ortamı düzenleme
-
Zaman yönetimi becerileri
-
Duygusal düzenleme teknikleri
-
Derse hazırlık rutini oluşturma
-
Görev-takip becerileri
-
Bu süreç sonunda çocuk yalnızca ders çalışmayı değil; kendi kendini yönetmeyi öğrenir.
-
“Çocuğum yapabiliyor ama istemiyor.”
-
Bu cümle birçok veliden duyuyoruz. İşte bu noktada uyguladığım çalışmalar:
-
İç motivasyonu artıran yöntemler
-
Öğrenme isteğini güçlendiren pekiştirmeler
-
Başarı döngüsü oluşturma
-
Öğrenciye uygun hedef planlama
-
Öğrenirken keyif alma becerisi geliştirme
-
Güdüleyici geribildirim sistemi
Öğrenmenin motoru motivasyondur. Doğru tekniklerle çocuk kendi öğrenme isteğini yeniden keşfeder....
4. Yapay Zekâ Destekli Öğrenme
Teknolojinin gücünü eğitime en doğru haliyle entegre ediyorum.
-
Eksik kazanımları dijital analizle tespit ediyorum
-
Kişiye özel çalışma planı hazırlıyorum
-
Zor konuları yapay zekâ ile somutlaştırıyorum
-
Öğrenmeyi oyunlaştırarak daha eğlenceli hâle getiriyorum
-
Dijital okuryazarlığın önem kazandığı bu çağda, çocuğunuz teknoloji ile üretmeyi, öğrenmeyi ve düşünmeyi öğreniyor.






EKİBİMİZ
I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy. Just click “Edit Text” or double click me to add your own content and make changes to the font. Feel free to drag and drop me anywhere you like on your page. I’m a great place for you to tell a story and let your users know a little more about you.